מה מיוחד ביום שבת?

"מה מיוחד ביום שבת?" שאלה המורה את כיתה א'2 ואני ידעתי את התשובה, מרים יד מהססת לאוויר העולם. ידעתי את התשובה, כי הייתי הולך בשבת בבוקר לתפילה בבית הכנסת והאור של השמש בעיניי והשקט שאיננו מופר על ידי רעש מכוניות מאפשר לציפורים לצייץ במלוא הכוח."אתה שם" החוותה המורה, ואני עניתי "מה שמיוחד ביום השבת זה שהציפורים מצייצות". המורה מביטה בי בדממה ואז אומרת "לא נכון. הציפורים מצייצות בכל יום. מישהו אחר רוצה לענות", ואני כבר מתחיל לקבור את עצמי בתוך שריון ויכול לשמוע עם הד את התשובה הנכונה "יפה מאוד יהודה, אסור לנסוע ביום שבת". אז אם גם אתם מאלו שיודעים לתת תשובות בעיקר לעצמכם, הגעתם למקום הנכון.







יום ראשון, 17 במרץ 2013

אלוהים עושה לנו נעים בבטן

אלוהים עושה לנו נעים בבטן

ובליל שישי נלך לתפילת ערב שבת
והרב יגיד במילים עדינות את מה שנרצה לשמוע
ובסעודה נשמע עוד איזה דבר תורה שיעשה לנו נעים בבטן
ובמהלך הלילה יטפסו החרדות אל תוך הלב וירגעו
עם בוקר
ונלמד תנורו של עכנאי ונחשוב שעוד רגע נבוא בשעריו
ונכתוב איזה שיר אמוני חמוד ונתרגש ביחד
והרב מתחת לחופה יגיד דבר מה נחמד ומצחיק
וכולם יצחקו ויתנחמדו
ויחשבו שאלוהים הוא טוב
והיהדות היא עמוקה
ושהחופה משמעותית
גם אם נשבר כבר ה
ממפגשים מזדמנים שלא הגיעו לקיצם
והכלה תוריד את הכיסוי מהמחשוף
וכל האימה כבר ממלאת לי את חלל הבטן
ונאמר קדיש על אמא
ונחשוב שזה ממנו בא
אם כי ייתכן ולא
שאנו רק זורקים עפרת ברזל
על החלל הריק שאחריו מגנט ענק
שנקרא אלוהים
מי שנתפס נתפס
מי שנשאר מתפלל

ולפעמים אני לא יודע מי אני
ועם מי אני הולך לישון ועם מי אני מתעורר
בלילות תשדורות ומחשבות מתערבלות לי בראש
לפעמים נדמה לי שהתודעה שלי היא קופסא שחורה
רק בלי מטוס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה