מה מיוחד ביום שבת?

"מה מיוחד ביום שבת?" שאלה המורה את כיתה א'2 ואני ידעתי את התשובה, מרים יד מהססת לאוויר העולם. ידעתי את התשובה, כי הייתי הולך בשבת בבוקר לתפילה בבית הכנסת והאור של השמש בעיניי והשקט שאיננו מופר על ידי רעש מכוניות מאפשר לציפורים לצייץ במלוא הכוח."אתה שם" החוותה המורה, ואני עניתי "מה שמיוחד ביום השבת זה שהציפורים מצייצות". המורה מביטה בי בדממה ואז אומרת "לא נכון. הציפורים מצייצות בכל יום. מישהו אחר רוצה לענות", ואני כבר מתחיל לקבור את עצמי בתוך שריון ויכול לשמוע עם הד את התשובה הנכונה "יפה מאוד יהודה, אסור לנסוע ביום שבת". אז אם גם אתם מאלו שיודעים לתת תשובות בעיקר לעצמכם, הגעתם למקום הנכון.







יום שישי, 29 במרץ 2013

במקום קדיש. ויורדת לה שבת על השקר הגס של המורים ללשון

ויורדת לה שבת
וכבר אין בי צורך להתקשר
את במקום אחר
מחוץ לטווח ללא קליטה
ואני
וכבר אין פחדים ולדעת מי חוזר
ולאן יחזור ביום ראשון
ואין כבר כביסות לעשות
מעקבות השמן והדם
ואין הכנות לשבת שמתחילות בראשון

השקר הגס של מורי הלשון
בעברית שלושה זמנים
עבר הווה עתיד
ואני נכנס איתך עכשיו לזמנים חדשים
של עבר מתמשך, הווה אינותך, עתיד מתחלף
בבניינים מסובלפים
של כח המילים הנדושות שכתובות ומציינות
את מה שהלב שלי עכשיו
רק בלי לדייק את מה שהלב שלי עכ
ביש
אלמנה שחורת הזמן אותך המית ואותי ממזכר
באיך ומה עשה לך
כדי שאשכח אותך
שאהיה בזמן הווה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה