מה מיוחד ביום שבת?

"מה מיוחד ביום שבת?" שאלה המורה את כיתה א'2 ואני ידעתי את התשובה, מרים יד מהססת לאוויר העולם. ידעתי את התשובה, כי הייתי הולך בשבת בבוקר לתפילה בבית הכנסת והאור של השמש בעיניי והשקט שאיננו מופר על ידי רעש מכוניות מאפשר לציפורים לצייץ במלוא הכוח."אתה שם" החוותה המורה, ואני עניתי "מה שמיוחד ביום השבת זה שהציפורים מצייצות". המורה מביטה בי בדממה ואז אומרת "לא נכון. הציפורים מצייצות בכל יום. מישהו אחר רוצה לענות", ואני כבר מתחיל לקבור את עצמי בתוך שריון ויכול לשמוע עם הד את התשובה הנכונה "יפה מאוד יהודה, אסור לנסוע ביום שבת". אז אם גם אתם מאלו שיודעים לתת תשובות בעיקר לעצמכם, הגעתם למקום הנכון.







יום רביעי, 24 באפריל 2013

קמיקזה

קמיקזה

"Those were the reasons and that was New York"
 Leonard Cohen

ומעל העננים לעוף
לחבוש קסדה כי צווה
ולהנות מתחושת אחרונה של כחול מנצנץ בסנוור
להביט מבין הלהבים קדימה, לדעת שכזה עוד לא יהיה
להתכנס  ולעוף שקט כרפרף עקוד אל האור המסמא

ושהאור בפתע יידלק
פגזי נ"מ בערת פצצות ודלק אוויר
שנושאת המטוסים תצטייר בשחור מתחתיי
שאבין שנגמר

שהצלילה מתחילה וזה רק אני
הרוח הגוף הנושם והמטוס שאיננו נאחז ולו באוויר
שכלי משחית ימלאו את חופת הזכוכית
שאדע
שהביניינים הגבוהים שממלאים  חלוניי
זו ניו יורק
נושאות מטוסים נטועות אנכית
אדםבטון

שפצצת אטום ואפילו כבר שתיים הוטלו
במרחק אלפי קילומטרים ממני
שמלחמות בוערות בזמן אחר
בניין קורס אל תוך גליו
אוקינוס צבאות סיסרא ופרשיו

שהזיהוי הוא נכון וזה האוייב הפזור
והוא לא מתנצנץ בברק מתכת

פיסות שבורות זכוכית ועשן
כותבות גורלות בזעם קיקלופי בארצות ניכר
לא יודעות שפתם של אלו הקופצים ללא מצנח
מבנינים בוערים

בבניינים אחרים לא מספיק גבוהים
לא יהיו עדשות
בדימוי שאיננו נצפה

בתחילת הקץ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה